داریوش قنبری:یک جناح سیاسی روی تریبون های مذهبی سرمایه گذاری کرده است

 

داریوش قنبری

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری معتقد است که یک جناح سیاسی چند سالی است روی تریبون‌های مذهبی سرمایه‌گذاری کرده و از آن در جهت پیشبرد اهداف سیاسی خود بهره می‌برد.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایسنا درباره ضرورت حفظ حرمت تریبون‌های مذهبی و سوءاستفاده نکردن از آن‌ها برای منفعت‌های جناحی و سیاسی، گفت: متاسفانه چند سالی است که مراسم های مذهبی تحت تاثیر جناح‌بندهای سیاسی یک طیف قرار گرفته و برخی مداحان این تریبون‌های مذهبی را ابزاری برای پیشبرد اهداف این جناح خاص قرار داده‌اند.

وی با بیان این‌که «فلسفه عاشورا در برخی مراسم های مذهبی به فراموشی سپرده شده است»، افزود: در برخی موارد مداحان فقط فضای احساسی برای مقابله با رقیب ایجاد می‌کنند و یکی از مشکلات این است که نقش روحانیون و کسانی که به مسائل فکری و فلسفی این واقعه می‌پردازند کمتر شده این در حالی است که جوانان نیاز به درک فلسفه عاشورا دارند اما بعضا فقط به سر و سینه خود می‌زنند. البته این بعد قضیه هم مهم و قابل توجه است اما باید به دور از مسائل جناحی و سیاسی باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه کسانی که به لحاظ احساسی به واقعه عاشورا می پردازند درک درستی از موضوع ندارند و فقط درصدد سوءاستفاده‌های سیاسی و حتی اقتصادی در این جهت هستند و بعضا شنیده شده که برخی مداحان مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند و ایام محرم را ابزاری برای کسب و کار خود قرار داده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری امام حسین (ع) جای پرداختن به این‌گونه مباحث نیست و باید فلسفه واقعی و پیام قیام این امام بزرگوار، ظلم ستیزی و مبارزه با ناعدالتی به مردم منتقل شود اما متاسفانه برخی مداحان کاری کردند که تحولاتی در برگزاری درست این مراسم ها ایجاد شود.

وی با تاکید بر این‌که «این‌گونه مداحان باید کنار گذاشته شوند»، تصریح کرد: یک جناح سیاسی چند سالی است که روی این مراسم های مذهبی برای پیشبرد اهداف خود سرمایه‌گذاری کرده و حتی می‌بینیم به برخی مسئولین کشور هتاکی‌هایی صورت می‌گیرد که تناسبی با ایام محرم و واقعه عاشورا ندارد و اگر از این مراسم ها مراقبت نشود قطعا از فلسفه واقعی قیام عاشورا فاصله می‌گیریم.

بازدیدها: 40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *