گلایه آملی لاریجانی از روحانی و علی لاریجانی:به رییس قوه قضاییه تهمت زدند و سکوت کردید/واریز هزار می

 

به رییس قوه قضاییه تهمت زدند و سکوت کردید/واریز هزار میلیارد از اموال بیت‌المال به حساب شخصی من کذب است

به رییس قوه قضاییه تهمت زدند و سکوت کردید/واریز هزار میلیارد از اموال بیت‌المال به حساب شخصی من کذب است

رییس قوه قضاییه گفت: اینکه فرمودید برای حفظ حقوق اساسی مردم و برای اصول حقوقی در باب ملت اقدام کردید آیا این حفظ حقوق برای رئیس قوه قابل اجرا نیست و آیا تهمت‌هایی که به رئیس قوه زدند شما موظف نبودید براساس حقوق اساسی از آن دفاع و حمایت کنید؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در همایش فرماندهان بسیج دستگاه قضایی سراسر کشور که صبح امروز در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در هجمه به قوه قضائیه و بحث حساب‌ها مطالبی عنوان می‌شود که مایه تعجب است و سخنی را که صد در صد کذب بود از سایت‌های ضد انقلاب پخش کردند تا قوه قضا را آلوده کنند.

وی افزود: گفتند رییس قوه قضاییه هزار میلیارد از اموال بیت المال را به حساب شخصی خود ریخته است، چیزی که کذب محض است و اثبات دروغ بودن آن راحت است و اسنادش موجود است.

او با بیان اینکه دروغ‌ها را آنقدر بزرگ گفتند که کسی شک نکند، اظهار داشت: برخی دروغ‌ها قابل اثبات است و در زمینه بحث حساب‌های قوه قضاییه که از برنامه ۲۰ سال قبل در سال ۷۴ بیان می‌کنند که به حساب شخصی مبلغی ریخته شده که صد در صد کذب است. در این باره وزیر اقتصاد طی نامه‌نگاری که با او شده است این موضوع را تکذیب کرده است. همچنین سخنگوی قوه قضائیه و شورای پول و اعتبار نیز آن را تکذیب کرده است و همه نامه‌ها موجود است.

وی تاکید کرد: با اجازه رهبری در سال ها قبل (نه دوره من) فقط اموال قوه به نام قوه قضاییه شده و شورای پول و اعتبار تصویب کرده و اذن رهبری داشته است اما اکنون بیان می‌کنند که آیا این مسئله شرعی یا قانونی است که این یک فتنه است.

او افزود: در کشورهای غربی افرادی که در فتنه ۸۸ فرار کرده‌اند سایت‌هایی را راه‌اندازی کرده‌اند که به بدنه فاسد اصلاحات متصلند و مطلعیم که با آنها همکاری دارند که این شایعه را برای تخریب قوه قضائیه درست کرده‌اند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه در دوره اصلاحات، جهاد در کشور را خشونت تعبیر می کردند و گذشت از مال و جان را بی ارزش می دانستند، گفت: برای مبارزه با خشونت کنفرانس می گذاشتند و در فتنه ٨٨ غرب با تمام توان به میدان آمد و به اوباما و خانم کلینتون به  مردم گفتند ما از شما حمایت می‌کنیم و عده‌ای از افراد داخلی‌شان را تحریک کردند تا به رهبری توهین کنند.اما امروز مردم خود را به آرامش  دعوت می‌کنند و بحث فتنه این است که فضا را غبار آلود کنند.

 بیان کرد: در فتنه ۸۸ آمدند یک دختر فراری از خانه را  شهید اعلام کردند و در مراسم  ختم آان سران فتنه  شرکت کردند، از تشبه فتنه باید به خدا پناه ببریم  و امروز فتنه در همه جهات وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد و واکنش رئیس جمهور نسبت به آن گفت: این روزها پس از قضایای مشهد و مباحثی که درباره دادستان مطرح شد سوالات عجیبی در ذهنم چرخ می‌زند. دادستان بر حسب تشخیص خود و برمبنای اطلاعاتی که برخی نهادهای رسمی داده بودند تصمیمی گرفته است و اکنون قضاوتی ندارم که تصمیمش درست بوده است یا نه .اما دادستان مشهد قاضی متدین و شجاع و با سابقه قضایی است و نمی‌توانند بگویند خامی کرده است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: این موضوع را برای پیگیری به معاون قوه ارجاع داده‌ام و اکنون قضاوتی در این باره ندارم.

آملی‌لاریجانی بیان کرد: از رئیس جمهور که تمام قد برای پیگیری مسئله  مشهد به میدان آمده و به من نامه داده‌اند که البته قبل از رسیدگی حکم خود را داده و قاضی متعهد و شجاع را متخلف احراز کرده‌اند که برخلاف اصول متعدد قانون اساسی عمل کرده است، ما اعلام کردیم که رسیدگی خواهیم کرد.  کاش عجله نمی کردید تا رسیدگی شود.

رئیس قوه قضائیه خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا اینکه فرمودید برای حفظ حقوق اساسی مردم و برای اصول حقوقی در باب ملت اقدام کردید آیا این حفظ حقوق برای رئیس قوه قابل اجرا نیست و آیا تهمت‌هایی که به رئیس قوه زدند شما موظف نبودید براساس حقوق اساسی از آن دفاع و حمایت کنید؟

او در ادامه افزود: لغو کردن سخنرانی یک نماینده که باید رسیدگی می‌شد یک مسئله است اما پخش کردن شایعه در مورد رئیس قوه که به طور گسترده این عمل صورت گرفت و با توجه به تکذیب وزیر شما موظف نبودید که برای مسئولیت و اجرای حقوق اساسی که مدعی هستید از آن دفاع کنید و فقط اجرای قانون اساسی و مسئولیت شما برای یک طیف است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد و گفت: حضرتعالی در مورد لغو سخنرانی یک نماینده گفتید مایه شرمساری است اما نماینده ای از فراکسیون امید در مجلس منتسب به شما از پشت تریبون رئیس قوه قضائیه را متهم کرده است که هزار میلیارد به حساب شخصی ریخته است که صددرصد دروغ است و شما در این مقطع وظیفه ندارید که این مایه شرمساری نیست.

او با بیان اینکه فضای فتنه این است،ضمن گله از اظهار تاسف رئیس مجلس به خاطر لغو سخنرانی در مشهد گفت: از رئیس مجلس گله دارم که دیروز اظهار تاسف کردند، البته منصفانه‌تر بیان کرده و گفتند هنوز صحبت‌های دادستان را نشنیدم و قضاوت نمی‌کنم؛ پس نمی‌دانم اظهار تاسف ایشان از چه بابی بوده است.

او افزود: عرضم به رئیس مجلس این است که در مسند شما نمایندگان مجلس به رئیس یک قوه تهمت زدند و شایعه پراکندند اما شما اظهار تاسف نکردید و البته شنیدم که آن لحظه در مجلس حضور نداشتند اما بعدا که حضور یافتند. 

همچنین آملی لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت: نمایندگانی که پای تریبون نشستند آیا مسئولیتی نداشتید الحمدلله راهی که تشخیص داده‌ام حرکت می‌کنم و به دفاع شماها نیاز ندارم.

او در ادامه افزود: گزارش متعدد دارم که گروه‌های فراری فتنه و ضد انقلاب در درون بخش‌های فاسد اصلاحات اتاق فکر دارند و طراحی می‌کنند و در ماجرای بحث حسابرسی مسئولان قوه قضائیه تاکید دارند که باید گزارش حساب‌های رئیس قوه را ادامه دهیم تا برای رئیس قوه قضائیه مشکل ایجاد شود و هم فضا را دو قطبی کنیم و باید بگویم آنها باوری به قرآن ندارند.

او با بیان اینکه  خواب خوش می بینید  و ما اینجا هستیم که  دستان فاسد شما را کوتاه کنیم ،افزود: به دنبال همین بحث ها گفتند مقام معظم رهبری هم از رییس قوه به شدت ناراحت است و ایشان را راه نداده است  و این درصورتی بود که  دوبار در آن هفته با  رهبری دیدار داشتم .

آملی لاریجانی  در ادامه گفت :شایعه کردند که رهبری آقای جنتی را فرستاده تا به امور  رئیس قوه قضائیه ورود پیدا کند من این مباحث را به رهبری انتقال دادم که ایشان  فرمودند از کجا  چنین دروغ هایی را مطرح می‌کنند.

رییس‌قوه قضاییه با بیان اینکه می‌خواهند ما را به خود مشغول سازند، گفت: اگر امروز برخی بدنه فاسد اصلاحات خواب قبل را می‌بیند سخت در اشتباه هستند بسیج با قدرت ایستاده از خدا بخواهیم نور حق را در قلب همه مسلمین بتاباند.

او گفت: راه حق را تشخیص دهید که ما را به این حواشی متهم نکنند از مسئولان عالی قضایی و سردار سلیمانی هم تشکر می‌کنم.

بازدیدها: 35

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *