محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی:دانشگاه آزاد با چالش های مالی و مدیریتی درگیر است

تهران – ایرنا – عضو کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد از نظرمدیریتی و مالی با چالش های بسیاری رو به رو است، از این رو صحیح نیست که با طرح مسائل حاشیه ای و نادیده گرفتن این مشکلات مسئله سازی کند.

محمود صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره بررسی تخلفات دانشگاه آزاد در لغو ثبت نام دانشجویان پزشکی در این دانشگاه اظهار کرد: بنا به اهمیت موضوع لغو ثبت نام این دانشجویان پس از برگزاری چهار جلسه در مجلس هنوز درحال بررسی است.
وی افزود: دانشگاه آزاد در روند پذیرش چند برابر ظرفیت و لغو ثبت نام این دانشجویان تخلفات مالی بسیاری انجام داده که سرپرست دانشگاه در حال پیگیری این موضوع از زیر مجموعه های خود است.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از افراد ثبت نام شده در دانشگاه آزاد تراز قابل قبولی نداشته اند، اظهار کرد: تعداد ثبت نامی های دانشگاه آزاد در مرحله اولیه بسیار بیشتر از ظرفیت دانشگاه بوده و همچنین تراز پذیرش این دانشگاه هم عادلانه انتخاب نشده است.
صادقی ادامه داد: گزارش کامل انتخاب رشته مجدد و پذیرش داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اواسط هفته آینده (سه شنبه) نهایی و نتایج با جزئیات به کمیسیون اعلام می شود.
وی تخلفات دانشگاه آزاد درباره پذیرش چند برابر ظرفیت و عادلانه نبودن تراز پذیرفته شدگان گفت: تخلفات دانشگاه آزاد، چالش های بسیاری را برای این سازمان ایجاد کرده که باید دید در آینده مسئولان این دانشگاه چگونه در جهت حل این مشکلات اقدام می کنند.

** دانشگاه آزاد خارج از ضوابط قانونی عمل می کند
نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین درباره مشخص نبودن ظرفیت ها در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد گفت: مشکل اساسی این است که در چند سال اخیر دانشگاه آزاد برای خود یک جزیره مستقلی ایجاد کرده که خارج از ضوابط قانونی عمل می کند.
صادقی ادامه داد: مسئولان دانشگاه تخلف خود در خصوص پذیرش دانشجو بیش از حد ظرفیت را با این بهانه توجیه می کنند که الویت داوطلبان در وهله اول دانشگاه های سراسری است.
وی با بیان اینکه پذیرش بیش از حد دانشجو تخلف است و بهانه ای در این خصوص قابل قبول نیست، یادآور شد: اعلام پذیرش بیش از ظرفیت دانشگاه آزاد یک درهم ریختگی گسترده ای در جامعه ایجاد کرده که امری غیر قابل قبول و غیر متعارف است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: تعداد بسیاری از نمایندگان مجلس در گذشته هم تقاضای تحقیق و تفحص در دانشگاه آزاد را مطرح کردند که این تقاضا هم در حال بررسی است.
صادقی اعلام کرد که ساماندهی دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد و رسیدگی به تخلفات مکرر این دانشگاه اولویت کمسیون آموزش مجلس است.

** دانشگاه آزاد نباید برای رعایت ضوابط، کرامت انسانی را نادیده گیرد
عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه درباره آیین نامه آراستگی و پوشش دانشگاه آزاد هم که در چند روز گذشته خبرساز شد، اظهار کرد: رعایت جنبه های اخلاقی و شرعی از وظایف دانشجویان است اما صحیح نیست که در خصوص الزام رعایت ضوابط، دانشگاه آزاد کرامت انسانی را نادیده بگیرد چرا که آثار منفی بسیاری بر دانشجو می گذارد.
صادقی افزود: دانشگاه آزاد در حال حاضر با چالش های بسیاری روبه رو است بنابراین رسیدگی به تخلفات مکرر خود را در اولویت اجرا قرار دهد.
وی همچنین با اشاره به یکی از بندهای دستورالعمل پوشش دانشگاه آزاد درباره اطلاع رسانی مسئولان حراست این دانشگاه به خانواده دانشجویانی که ضوابط را رعایت نمی کنند، خاطر نشان کرد: مسئولان این دانشگاه دانشجویان را محجور و صغیر درنظر گرفته اند که قصد دارند مانند مسئولان دبستان، وضعیت را به اولیا ارجاع دهند.
این نماینده مجلس معتقد است که دانشجویان به سن قانونی رسیده اند و از نظر حقوقی بالغ و کبیر شده اند بنابراین کج سلیقگی مسئولان دانشگاه آزاد است که قصد دارند از نظر عرفی خانواده ها را درگیر وضعیت تحصیل دانشجو کنند.

بازدیدها: 23

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *