سیلاب ۹۵ میلیارد ریال به زیرساختهای تربت حیدریه خسارت زد

تربت حیدریه- ایرنا- فرماندار تربت حیدریه میزان خسارت وارد شده به زیرساختهای این شهرستان بر اثر سیلاب اخیر را ۹۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

علی رستمی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تربت حیدریه افزود: سیلابهای اخیر خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی در پی نداشته است اما بیشتر خسارتهای وارد آمده در سیلاب اخیر در بخش مسکن روستایی و کشاورزی بوده است.
وی بر لزوم تامین منابع مالی مورد نیاز برای جبران خسارتهای وارد آمده در سیلاب اخیر تاکید کرد و ادامه داد: این که در بارشها و سیلابهای اخیر هیچ گونه تلفات انسانی نداشتیم حاکی از مدیریت هماهنگ و به موقع دستگاههای اجرایی ذیربط است.
فرماندار تربت حیدریه گفت: هر چند وقوع سیلاب و بحرانهای طبیعی و به تبع آن وقوع تلفات انسانی برای ما بسیار عذاب آور است اما در شرایط کنونی کنترل بحران در فضای مجازی نیز بسیار احساس می شود. 
رستمی افزود: در شرایط کنونی مدیران باید در مقابل مردم و انتقادهای آنان مراقب گفتار و کردار خود باشند چرا که یک جمله نسنجیده آنان ممکن است در فضای مجازی دست به دست چرخیده و منتشر شود و تبعات جبران ناپذیری در پی داشته باشد.
وی بر لزوم اطلاع رسانی به موقع مسئولان به منظور حفظ آرامش مردم تاکید و اضافه کرد: در زمان وقوع حوادث طبیعی، افرادی در فضای مجازی به سرعت مردم را تحریک می کنند و در چنین شرایطی این وظیفه ماست تا با اطلاع رسانی به موقع ضمن القاء حس آرامش، از اقدامهای شتاب زده پرهیز کنیم. 
فرماندار تربت حیدریه با انتقاد از آمارهای متناقص ارائه شده توسط سه نفر از مدیران دستگاههای اجرایی در جلسه امروز گفت: هر چند مشکل ارائه آمارهای متناقض، مختص تربت حیدریه نیست و معضلی کشوری است اما این درست نیست که در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان در سال جدید، شاهد آمارهای متفاوت و متناقص باشیم.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بازدیدها: 20

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *