باهدف ترویج گردشگری روستایی: نخستین جشنواره فرهنگی،گردشگری روستای حاجی بیگی بخش کدکن با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان تربت حیدریه برگزارشد.

photo_2019-12-27_12-52-56 photo_2019-12-27_12-53-07 photo_2019-12-27_12-53-18 photo_2019-12-27_12-53-59

نخستین جشنواره فرهنگی،گردشگری روستای حاجی بیگی بخش کدکن با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه،یوسفی معاون فرماندار،محمدی بخشدار کدکن و جمعی از مسئولین محلی و اهالی این روستا برگزارشد.

علی رستمی فرماندار شهرستان تربت حیدریه هدف از برگزاری این گونه جشنواره ها را ایجاد فضای شادی و نشاط برای خانواده ها، آشنایی با پتانسیل‌ها و ظرفیت های مناطق روستایی و رشد اقتصادی عنوان کرد.

به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در حاشیه این جشنواره با تاکید بر رونق گردشگری، صنایع دستی و توسعه اشتغال های خرد در روستاها افزود:از جمله اقدامات بسیار خوبی که در این جشنواره ها پیگیری می‌‍شود،ظرفیت سازی و فعالیت‌های روستایی در زمینه کارآفرینی و صنایع دستی و اشتغالزایی است.

وی افزود:برگزاری جشنواره فرهنگی و گردشگری روستاها باعث ایجادشور ونشاط عمومی،حفظ واحیاء میراث معنوی روستاها،الگو سازی با معرفی چهره های موفق،افزایش همدلی وهمگرایی دربین روستاییان ومعرفی توانمندی اقتصاد روستاها و توسعه ظرفیت بوم گردی در روستا می شود.

رستمی تصریح کرد:این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به قطب گرشگری و بوم گردی را دارد و در این راستا از طرح های گردشگری روستایی با هدف تقویت اقتصاد روستانشینان حمایت می شود.

وی افزود: در مناطق روستایی این شهرستان نقاط طبیعی و جذابیت های بسیاری برای گردشگران وجود دارد و شناسایی و معرفی آنها و هدایت سرمایه گذاران به فعالیت اقتصادی می تواند روستاها را متحول کند.

شایان ذکر است:

از جمله ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بخش کدکن می‌توان به قله ملکوه، آبشار روستای دافی، غار نمک حصاریزدان و روستاهای گردشگرپذیر حاج بیگی، بُرس و اسفیز اشاره کرد.

سوغات ویژه منطقه نیز علاوه بر صنایع‌دستی و دست بافته‌های سنتی و نان‌های محلی، آلو و آلوچه است.

عنوان زادگاه شیخ عطار و دکترمحمد رضا شفیعی کدکنی برای شهر کدکن به عنوان شناسنامه این منطقه به شمار می رود.

 

بازدیدها: 251

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *