نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تربت‌حیدریه نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال است

نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تربت‌حیدریه نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه اعتبار مورد نیاز برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی این شهرستان را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

سیدمهدی وقفی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۳۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان، ۱۷ دستگاه متعلق به بخش خصوصی و ۱۳ دستگاه مربوط به شهرداری و سازمان حمل و نقل است که بیش از ۱۳ سال عمر دارند.

وی نهایت عمر مفید هر دستگاه اتوبوس را ۱۰ سال ذکر و بیان کرد: طی سالهای اخیر مشکلات این حوزه بارها بررسی و رصد شده اما به علت نبود منابع مالی، امکان نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرستان تربت‌حیدریه همچنان با مشکل مواجه شده است.

عضو شورای شهر تربت‌حیدریه افزود: با همه تلاشهای صورت گرفته هنوز شهرداری این شهر ۱۲۰ هزار نفری بودجه لازم را برای جایگزین کردن اتوبوسها در اختیار ندارد.

وی ادامه داد: از مسوولان ذیربط درخواست می‌شود برای تخصیص اعتبار مورد نیاز به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تربت‌حیدریه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وقفی به تلاش برای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از ‌تبادل اسکناس در خودروهای حمل و نقل عمومی اشاره و بیان کرد: تاکنون در ۱۰۰ دستگاه خودرو به همین منظور نرم‌افزار موبایلی تاپ نصب و در مورد مزایای استفاده از این نرم‌افزار به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

وی از شهروندان خواست برای نصب نسخه موبایلی نرم‌افزار تاپ برای پرداخت بهداشتی کرایه خودرو، به آدرس اینترنتی https://top.ir مراجعه کنند.

شهر ۱۲۰ هزار نفری تربت‌حیدریه با وسعت ۵۳ کیلومترمربع، چهارمین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی بعد از شهرهای مشهد، سبزوار و نیشابور است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *