دانشگاه تربت حیدریه ۸۷۳ نفر دانشجوی جدید جذب می‌کند

دانشگاه تربت حیدریه ۸۷۳ نفر دانشجوی جدید جذب می‌کند

تربت‌حیدریه – ایرنا – معاون آموزش و پژوهش دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه از افزایش رشته های تحصیلی در این مرکز آموزشی خبر داد و گفت: مهرماه آینده و همزمان با آغاز سال تحصیلی ۸۷۳ نفر دانشجوی جدید را پذیرش خواهیم کرد.

علی کوچی امروز چهارشنبه هنگام سرکشی از مرکز آزمون سراسری تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو در دانشگاه تربت حیدریه تحصیل می کنند که با افزایش ظرفیت و پذیرش ۸۷۳ نفر جدید شمار دانشجویان این مرکز علمی – آموزشی در سال تحصیلی جدید از سه هزار نفر نیز فراتر خواهد رفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه دولتی تربت حیدریه را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: با احتساب رشته های جدید تحصیلی که باعث افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه تربت حیدریه شده است در مجموع ۳۸ رشته از مقطع کاردانی تا کارشناسی‌ ارشد ظرفیت داریم.

وی در خصوص جزییات رشته های جدید آموزشی دانشگاه تربت حیدریه گفت: بزودی در این رابطه اطلاع رسانی بیشتری می شود.
معاون آموزش و پژوهش دانشگاه تربت‌حیدریه افزود: گروه‌های آموزشی تولیدات گیاهی شامل اقتصاد کشاورزی، مرتع و آبخیزداری، گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی، گروه‌های آموزشی مهندسی شامل عمران، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و برق و همچنین گروه علوم انسانی شامل باستان شناسی و علوم سیاسی رشته های فعال کنونی هستند.
کوچی تعداد استادان دانشگاه دولتی تربت حیدریه را شامل ۲۱۰ نفر استاد مدعو و ۴۷ نفر استاد ثابت عنوان کرد.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش عالی کشور در دانشگاه تربت‌حیدریه همچنین با یادآوری برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که از امروز آغاز و تا عصر فردا در این دانشگاه ادامه خواهد داشت، گفت: در این حوزه چهار هزار و ۱۶۳ نفر داوطلب در پنج گروه آزمایشی علوم‌ ریاضی، علوم‌انسانی، علوم‌تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با یکدیگر رقابت دارند که ۲ هزار و ۴۳۸ نفر از آنها بانو و ۱۰ نفر نیز داوطلب توان‌یاب هستند.
کوچی اضافه کرد: از این تعداد داوطلب به ترتیب زمان برگزاری ۲۹۴ نفر در رشته ریاضی و فنی، هزار و ۴۸۳ نفر در گروه علوم‌انسانی، ۲۳۶ نفر در آزمون هنر، هزار و ۹۲۸ نفر در آزمون علوم‌ تجربی و ۲۲۲ نیز در گروه زبان‌های خارجی شرکت دارند.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد دارای چندین دانشگاه دولتی و غیرانتفاعی همچون پیام نور، دانشگاه آزاد، علوم پزشکی، علمی کاربردی و فرهنگیان است.

بازدیدها: 2

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *