حمید منوچهری درگذشت ،وی گوینده، دوبلور و بازیگر پیشکسوت کشورمان است. این پیشکسوت ۸۲ ساله زاده‌ی ۹ دی ماه سال ۱۳۲۰است

حمید منوچهری درگذشت

حمید منوچهری که به دلیل عارضه ریوی مدتی بود در بخش مراقبت‌های های ویژه بیمارستان بستری بود، شامگاه گذشته (۱۱مرداد ماه) در بیمارستان درگذشت.

وحید منوچهری- از گویندگان عرصه دوبله و پسر منوچهری از پیشکسوتان رادیو و دوبله – در گفت‌وگویی با ایسنا این خبر را تایید کرد و در عین حال درباره جزئیات مراسم خاکسپاری توضیح داد که هنوز مشخص نشده است.

حمید منوچهری چندی پیش به دلیل شکستی لگن و در ادامه به دلیل عارضه ریوی در بخش مراقبت های ویژه بستری شده و همچنان در این بخش تحت مراقبت بود.

حمید منوچهری ـ هنرمند باسابقه کشورمان ـ بیش از ۶۰ سال است صدایش در رادیو و دوبله شنیده می‌شود. این پیشکسوت ۸۲ ساله زاده‌ی ۹ دی ماه سال ۱۳۲۰ است. او گوینده، دوبلور و بازیگر پیشکسوت کشورمان است.

منوچهری به گفته‌ی خودش در سال ۱۳۳۶ در شانزده سالگی با نمایش‌های رادیویی و یک سال بعد از طریق هوشنگ کاظمی با حرفه دوبله آشنا شد. او در سال ۱۳۴۲ با کمک نصرت الله محتشم به رادیو ایران آمد و در سال ۱۳۵۱ کارگردانی برنامه کودک رادیو را بر عهده گرفت، منوچهری تا سال ۱۳۵۷ چندین برنامه دیگر را کارگردانی کرد.

او علاوه بر گویندگی در فیلم های سینمایی همچون “مشت و تفنگ شکسته”، “شیطان صفتان”، “ماموریت”، “چهره دوم سقوط”، “جغد ها” و مجموعه های تلویزیونی “یکی از این روزها”، “داستان یک زندگی” و “معمای شاه” به عنوان بازیگر ایفای نقش داشته است.

بازدیدها: 1

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *