نخبگان المپیادی تربت‌حیدریه تجلیل شدند

نخبگان المپیادی تربت‌حیدریه تجلیل شدند

تربت‌حیدریه- ایرنا- مسوولان آموزش و پرورش تربت حیدریه از “حسام صحرانورد” دارنده مدال طلای المپیاد کشوری در رشته نانو و علوم فناوری و “نرگس جاوید وظیفه‌شناس” دارنده مدال برنز المپیاد کشوری رشته جغرافیا که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به این موفقیت نایل شده‌اند تجلیل کردند.

به گزارش ایرنا، معان مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه در این آیین گفت: اهمیت موفقیت دانش‌آموزان المپیادی این شهرستان بیشتر بدان خاطر است که در تاریخ آموزش و پرورش تربت‌حیدریه سابقه چنین موفقیت‌هایی را نداشته ایم.

حجت صالحی افزود: نکته مهمتر این که این دانش‌آموزان تنها با تلاش و ممارست خود و حمایت علمی معلمان سختکوش خود به این درجه رسیده‌اند.

مدیر دبیرستان فرزانگان تربت‌حیدریه نیز گفت: هم اکنون با کمبود شدید معلمانی که قادر باشند به صورت تخصصی با دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در المپیادهای علمی کار کنند مواجه هستیم.

اعظم رمضان‌پور افزود: تاکنون تنها یک معلم در سطح شهرستان تربت حیدریه شناسایی شده که قادر است با دانش‌آموزان به صورت تخصصی کار کرده و آنها را مهیای شرکت در المپیاد کند.

وی ادامه داد: از دیگر سوی کتابخانه‌های مقطع متوسطه ما نیز فاقد کتاب‌های تخصصی برای آمادگی دانش‌آموزان المپیادی است و از آنجا که این عزیزان حتما باید کتاب‌های دانشگاهی را مطالعه کنند لذا مجبورند کتابهای مورد نیاز خود را از دانشگاه یا بازار تهیه کنند.

نخبگان المپیادی تربت‌حیدریه تجلیل شدند

دارنده مدال برنز المپیاد کشوری رشته جغرافیا و دانش‌آموز دبیرستان فرزانگان (تیزهوشان) تربت حیدریه نیز در حاشیه مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: خانم نجمه حسنی‌ مقدم معلم جغرافیای سال دهم در ترغیب و تشویق من به ادامه تحصیل در این رشته سهم بسزایی داشته اند.

نرگس جاوید وظیفه‌شناس افزود: تخصص بالای ایشان و البته علاقه شخصی من باعث ادامه تحصیل در این رشته به صورت حرفه‌ای شد.

وی که هم اکنون دانش‌آموز سال یازدهم رشته علوم انسانی است ادامه داد: هر چند تنها دانش‌آموزان دارنده مدال طلا مجاز به شرکت در المپیاد جهانی جغرافیا هستند، اما تا آنجا که اطلاع دارم مدارس ایران چون تنها روی حفظیات کار می کنند، غالبا دانش‌آموزان ایران در المپیاد جهانی موفق نمی‌شوند زیرا رویکرد دیگر کشورها روی مطالب تحلیلی است.

دارنده مدال برنز المپیاد کشوری رشته جغرافیا گفت: مشکل دیگر دانش‌آموزان المپیادی آن است که ما با فقدان یا کمبود کتاب‌های تخصصی مواجه هستیم و بیشتر نیاز خود را از سایت‌های مربوطه برطرف می‌کنیم.

نخبگان المپیادی تربت‌حیدریه تجلیل شدند

دارنده مدال طلای المپیاد کشوری در رشته نانو و علوم فناوری هم به به خبرنگار ایرنا گفت: برخی رشته‌ها از جمله رشته نانو و علوم فناوری سهمیه کنکور ندارند.

حسام صحرا نورد افزود: این بدان معناست که با این همه تلاشی که برای موفقیت در المپیاد کرده‌ایم اما در نظام آموزشی کنونی برای این نوع رشته‌ها هیچ سهمیه‌ای برای معافیت از شرکت در کنکور در نظر گرفته نشده‌ است.

به گزارش ایرنا مهدی برند تنها نماینده خراسان رضوی در المپیاد رشته اقتصاد و مدیریت و برنده مدال طلای این رشته که او نیز موفق به کسب مدال طلای المپیاد کشوری در رشته اقتصاد و مدیریت شده بود، در این نشست حضور نداشت.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *