کرباسچی در اصفهان:عده‌ای بالای منبر وضو باطل می‌کنند و قبله نمایش می‌دهند


دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: عده‌ای بالای منبر وضو باطل می‌کنند، اما می‌خواهند قبله نمایش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین کرباسچی که به اصفهان سفر کرده است، در جمع دانشجویان دانشگاه فنی این شهر اظهار کرد: زمانی که استاندار بودم در همین استان کار می‌کردم و شبیه به امروز بود، اما نکته قابل توجهی که شما جوانان باید امروز به آن توجه کنید، تجربه‌هایی است که نسل‌های گذشته در شرایط مختلف به جا گذاشتند که اگر خدایی نکرده به آنها بی‌توجهی شود؛ شرایط‌ بی‌مورد مجدداً تکرار خواهد شد.

او با بیان اینکه آنچه اتفاق می‌افتد، قطعا با ایده‌آل ما تفاوت دارد، ادامه داد: راه تدبیر و امید، راه مقاومت است و چاره‌ای جز این نداریم.

دبیر کل حزب کارگزاران با اشاره به اینکه راه اصلاح مملکت با امید و مقاومت و بردباری هموار می‌شود، اظهار داشت: برخی ‌شعار‌ها و صحبت‌های توخالی زیادی انجام می‌دهند و بسیاری از موارد تاریخی به‌گونه‌ای دیگر در کشور طرح می‌شود؛ البته بنده به هیچ وجه دنبال مقابله‌به‌مثل نیستم، اما عده‌ای بالای منبر وضو باطل می‌کنند، اما می‌خواهند قبله نمایش دهند.

کرباسچی با بیان اینکه عده‌ای خرابی‌های عظیمی در سال‌های گذشته برای کشور به بار آورده‌اند و امروز آمده‌اند و به پایداران نظام توهین می‌کنند، گفت: از این کار احساس خوبی به آن‌ها دست می‌دهد اما تاریخ این کشور باید بررسی و مشخص شود از ابتدای انقلاب تاکنون هر کس چه کارهایی انجام داده‌ است.

او به موضوع انتخابات اشاره و تصریح کرد: ما راهی جز این نداریم که کشور را با یکدیگر بسازیم. ما باید با تک‌تک افراد صحبت و گفت‌وگو کنیم و به دور از خصومت‌ها در مسیر هدایت قرار گیریم. ما تابع مکتبی هستیم که در بالا‌ترین سطح، اگر یک نفر به وسلیه شما فکرش درست شود، از آنچه که آفتاب بر او بتابد بهتر است.

دبیر کل حزب کارگزاران به بحث گفت‌وگوی تمدن‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما رئیس جمهور خاتمی که گفت‌وگوی تمدن‌ها را در سازمان ملل تعریف کرده، نادیده گرفتیم و در واقع به جای پرداختن و سرمایه‌ گذاشتن روی موضوعی به این مهمی، رویکرد خود را چرخاندیم و به مسائل دیگری پرداختیم.

کرباسچی با بیان اینکه لحظه‌ای برای حل مسائل از طریق مذاکره را نباید از دست داد، گفت: انتخابات فقط نشان دادن صف‌های پرجمعیت نیست، بلکه هنگامی مشکلات حل می‌شود که خود انتخاب درست و دیگران را به انتخاب آگاهانه تاکید کنیم.

او تاکید کرد: انتخاب ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر جهت‌گیری کشور را نشان می‌دهد و به همین دلیل مردم در سال ۹۲ به کسی رای دادند که منش و خط صحبتی‌اش با دیگران تفاوت می‌کرد.

دبیرکل کارگزاران ادامه داد: اگر در انتخابات فعالانه شرکت کنیم قطعا از آنچه اتفاق می‌افتد دلسرد نمی‌شویم. البته باید این نکته مهم را در خاطر داشته باشیم که سه گروه یعنی ضد انقلاب خارجی، دوم آنهایی که فکر می‌کنند انتخابات ظاهری است و سوم گروهی می‌خواهند فقط خودشان در صدر باشند با مشارکت مردم مخالفند.

دبیرکل حزب کارگزاران تصریح کرد: در ۳۷ سال گذشته بار‌ها و بار‌ها قانون انتخابات این کشور تغییر پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که قانون انتخابات ایرادهایی دارد؛ یکی در خصوص تبلیغات و دیگری در خصوص نظارت؛ اما توصیه‌ من به کاندیداهای انتخابات مجلس این است که نگذارید در دقیقه نود قانون انتخابات را تغییر دهید.

او با بیان اینکه قانون انتخابات ما یک مشکلی دارد که ما با هجوم ۱۲ هزار و ۵۰۰  نفری کاندیدا‌ها مواجه می‌شویم، ادامه داد: ما باید تحزب‌گرایی را در این کشور تقویت کنیم تا مردم بتوانند افرادی که احزاب در معرض رای می‌گذارند انتخاب کنند؛ به همین دلیل در کشور ما کسی مسئولیت کارهای دولت نهم و دهم و مسئولیت‌ مجلس‌های گذشته را به عهده نمی‌گیرد.

دبیر کل کارگزاران با انتقاد از برخی تهمت‌ها ادامه داد: چطور برخی‌ها امروز دم از معیشت می‌زنند، اما در هشت سال گذشته معیشت مردم مشکلی نداشته است، پس توصیه من به شما جوانان این است که در امر انتخابات کوتاهی نکنید؛ شاید کوتاهی تک‌تک شما کوچک به شمار آید؛ اما اثر جمعی آن سرنوشت یک کشور را تغییر می‌دهد.

کراسچی خاطرنشان کرد: اتهام‌هایی که امروز به یک جناح وارد می‌شود، اتهام‌های کوچکی نیست اما سوال ما از تهمت‌زنندگان این است که آیا این تهمت‌ها واقعی است؟ اگر واقعی است چرا نمی‌توانید یک دادگاه تشکیل بدهید؟

بازدیدها: 56

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *