انتشار هفته‌نامه «صدای جامعه»

 

هفته‌نامه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی «صدای جامعه» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی محمد نادری منتشر شد و در پیشخوان روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور قرار گرفت.

در شماره نخست این هفته‌نامه یادداشت مدیرمسئول نشریه با عنوان «سلام بر جامعه» نقش بسته است.

محمد نادری در این یادداشت آورده است که «صدا» آوازی است که در کوه، گنبد و امثال آن بپیچد و باز همان شنیده شود؛ در فرهنگ لغت، معانی دیگر آن عبارتند از: «آوا»، «آواز»، «بانگ»، «ندا»، «پژواک»، «انعکاس صوت» و «جامعه» متشکل از گروه‌های انسانی است که دارای تعاملات مسالمت‌جویانه و انسانی پایدار هستند.

در بخش دیگری از این یادداشت با اشاره به این که جامعه ایرانی هماره مسالمت‌جو، صلح‌طلب، عدالت‌طلب، آزادیخواه و در برابر بیگانگان مقاوم و استوار بوده، آمده است: با تشرف افتخارآمیز قریب به اتفاق ایرانیان به دین مبین اسلام، معنویت، اخلاق، ایثار، آزادی، برادری، برابری و یکتاپرستی به جامعه ایرانی ارزانی و فرهنگ و تمدن آن بسیار بیش از پیش غنی شد. این فرهنگ و تمدن کهن، جهانیان را به تعظیم و تکریم ایرانیان وا داشته است.

مدیرمسئول در ادامه این یادداشت با تأکید بر این که خود را مقابل حکومت و نهادهای قانونی نظام جمهوری اسلامی که اصل آن میوه انقلاب شکوهمند اسلامی است، نمی‌دانیم، اضافه شده است: به باور ما، نشریات به مثابه آینه هستند. وظیفه دارند واقعیت‌های جامعه را به دور از غرض‌ورزی منعکس و علل آن را تحلیل کنند. چشم بستن بر واقعیات تلخ نه تنها هیچ مشکل و معضلی را رفع نمی‌کند که تنها صورت مسأله را پاک و مشکلات و معضلات به تدریج مزمن‌تر و دردناک‌تر هم می‌شوند. کار ویژه مطبوعات نظارت بر ارکان و اجزای حکومت و متن جامعه برای جلوگیری از انواع فساد است.

در بخش دیگری از این یادداشت، آمده است: ما بیش از این و از تیر ماه ۱۳۷۷ با انتشار هفته‌نامه «هلال» در خدمت هموطنان عزیز بوده‌ایم. تعداد ۷۰۶ شماره و ده‌ها ویژه‌نامه طی ۱۸ سال گذشته منتشر کرده‌ایم. با افتخار اعلام می‌کنیم علی‌رغم مشکلات مالی در برخی مقاطع، حتی یک ریال از هیچ شخص، حزب، ارگان و نهاد دولتی، خصوصی و … تحت هیچ نام و عنوانی کمک نگرفته‌ایم. از درج رپرتاژ آگهی‌ خودداری و فقط از طریق تک‌فروشی و کمک‌های اختصاص‌یافته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و درج آگهی‌ـ که بسیار اندک هم بوده است ـ تاکنون بر استقلال خود پافشاری و پایداری کرده‌ایم.

محمد نادری در پایان یادداشت خود، با اشاره به این که اکنون با عزم و اراده‌ای بیش از پیش با انتشار هفته‌نام «صدای جامعه» که نام تغییر‌یافته هفته‌نامه «هلال» است، در خدمت جامعه ایران بزرگ خواهیم بود، تأکید کرد: اکنون با «صدای جامعه» آمده‌ایم، آمده‌ایم تا صدای شما باشیم، همراه، همدل و همگام شما باشیم. وظیفه ما پرآوازه‌ کردن صدای شماست. به صدای شما بودن افتخار می‌کنیم. سلام بر جامعه؛ سلام بر ایران و ایرانیان.

در صفحات دیگر نشریه هفته‌نامه «صدای جامعه» که به مسائل سیاسی، اقتصادی، جامعه، علمی و بین‌المللی اختصاص دارد، مطالب مربوط به سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای هیأت امنا و روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان، دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با نمایندگان ۸۸ تشکل و انجمن‌های اسلامی دانشجویی اصلاح‌طلب، نشست خبری وزیر کشور در مشهد، سخنان سیدحسین مرعشی عضو ارشد و سخنگوی حزب کارگران سازندگی و مطالب رئیس بنیاد بیماری‌های خاص در بیستمین سالگرد تأسیس این بنیاد در قالب مطالب سیاسی درج شده است.

صفحه اقتصادی این نشریه به خبر برقراری بیمه یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی و صفحات جامعه به مطلبی درباره جریمه تخلفات رانندگی، سخنان دکتر ابتکار مبنی بر این که تالاب جازموریان منشأ درصد زیادی از گرد و خاک موجود کشور است، گزارش سازمان بهداشت جهانی از زابل به عنوان آلوده ترین شهر جهان، آمار بالای سقط جنین در ایران، مواضع صریح مراجع تقلید درباره حج، پشت پرده دستمزدها و پاداش‌های ده‌ها میلیون تومانی برخی مدیران شرکت‌های دولتی و عمومی و … اختصاص دارد.

خوانندگان نشریه صدای جامعه در صفحات علمی و بین‌الملل هم می‌توانند مطالب مربوط به محققان در یک قدمی درمان بیماران فلج مغزی و اوتیسم و شهادت فرمانده حزب‌الله لبنان و همچنین ادعای جیمز بیکر وزیر خارجه اسبق آمریکا مبنی بر این که در صورت رئیس جمهور شدن ترامپ، جهان بی‌ثبات‌تر خواهد شد را مرور کنند.

Email this page

بازدیدها: 69

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *