تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیران مدرسه ساز خراسان رضوی

تربت حیدریه- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: خیران مدرسه ساز این استان طی یک سال گذشته پرداخت ۸۴۰ میلیارد ریال برای مدرسه سازی را متعهد شده اند که تاکنون ۵۰ درصد این تعهد محقق شده است.

به گزارش ایرنا، سید هدایت‌ الله هاشمی‌ نسب روز سه شنبه در شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز تربت حیدریه افزود: هم اکنون ۳۰۰ پروژه نیمه تمام در دست اجرا داریم. 
وی اظهار کرد: براساس طرح شناسنامه فنی مدارس تعداد کلاسهای فرسوده نیازمند بازسازی کامل در این استان ۱۱ هزار و ۷۸۰ کلاس است که تاکنون باید پنج هزار و ۷۶۰ کلاس از این تعداد را مقاوم سازی می کردیم.
وی گفت: تاکنون به طور متوسط در ۵۰ درصد مدارس یاد شده بازسازی یا مقاوم سازی صورت گرفته که با توجه به اعتبارات تخصیصی بر اساس اولویت ها و شرایط جغرافیایی نیازهای موجود را برطرف می کنیم.
هاشمی‌ نسب افزود: امسال نیز بازسازی و تجهیز ۳۳۶ کلاس در دست اجراست.
وی به خسارت های وارد آمده ناشی از سیل های اخیر در استان اشاره کرد و گفت: هیچ گزارشی مبنی بر تخریب مدرسه نداشتیم اما تخریب محوطه یا دیوار مدرسه وجود داشته که خسارت های آن در حال بررسی و ارزیابی است.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: از مجموع ۱۱ مدرسه تخریبی و فرسوده این شهرستان فقط یک مدرسه قدمت بیش از ۵۰ سال دارد.
سعید نیرویی افزود: با وجود کمبود اعتبارات، پارسال ۲۶ میلیارد ریال برای بازسازی دبیرستان نمونه امام حسین (ع) این شهرستان اختصاص یافت که هم اکنون در حال ساخت و تکمیل است.
وی در زمینه پروژه های انجام شده توسط خیران منطقه تربت حیدریه در یک سال گذشته اظهار کرد: در این مدت ۱۰ پروژه با هزینه ۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال افتتاح یا عملیات ساخت آنها آغاز شده است.
در این مراسم از ۳۵ خیر مدرسه ساز تربت حیدریه تجلیل شد.
هم اکنون ۳۶ هزار دانش آموز در ۱۶۰۰ کلاس درس در قالب ۲۸۳ مدرسه شهرستان تربت حیدریه زیر نظر دو هزار و ۵۰۰ نیروی آموزشی تحصیل می کنند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱ / ۶۰۵۳

بازدیدها: 41

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *