آغاز اجرای ۴۰۵ طرح بهداشتی درمانی در خراسان رضوی


بردسکن- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی اعلام کرد: عملیات اجرایی ۴۰۵ طرح بهداشتی و درمانی به طور همزمان در استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا حمیدرضا بهرامی دوشنبه در آیین کلنگ زنی مرکز خدمات جامع سلامت روستای 'کلاته نو' در بخش مرکزی بردسکن، از جمله این طرحها را ۵۵ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۷۵ مرکز شهری و ۱۶۹ پایگاه سلامت برشمرد.
وی از دیگر این طرح ها به ۱۴ ستاد مرکز بهداشت، ۴۰ خانه بهداشت، ۵۱ محل زیست پزشک و یک مرکز آموزش اصول اولیه سلامت اشاره کرد که همگی تا پایان بهار ۹۶ آماده بهره برداری می شود.
وی اعتبار اجرای این طرح را ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: نیمی از این اعتبار توسط خیران و مابقی از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.
معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مرکز استان با ۱۹۶ طرح، بیشترین مراکز خدمات جامع سلامت را در بین شهرستان های استان دارد، گفت: معضل اصلی مشهد برای اجرای این طرحها تامین زمین است که انتظار داریم آستان قدس رضوی برای حل این مشکل ورود پیدا کند.
بهرامی با بیان اینکه هیچ مرکز بدون پزشکی در استان نداریم، گفت: این در حالی است که تا قبل از دولت یازدهم از هر پنج مرکز بهداشتی و درمانی، ۲ مرکز در سطح استان فاقد پزشک بود.
وی افزود: کلانشهر مشهد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، بالاترین جمعیت حاشیه‌نشین کشور را دارد و ارائه خدمات رایگان بهداشتی به این جمعیت از جمله دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید است.
فرماندار بردسکن نیز در این آیین با اشاره خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان، گفت: دولت یازدهم با نگاه عالمانه ای که داشته توانسته در تمامی حوزه ها به تعهدات خود عمل کند.
برات علی نیا با بیان اینکه این دولت میراثدار طرح های ناتمام دولت پیش است، افزود: دولت با تدبیری که به کار گرفته توانسته بسیاری از آن طرح ها را نیز به سرانجام برساند.
زمین مرکز جامع خدمات سلامت روستای کلاته نور بردسکن به مساحت ۵۲۵ متر مربع، توسط خانم 'توکلی' از نیکوکاران اهل این روستا اهدا شده است که در این مراسم با اهدای لوح سپاس از این اقدام خیرخواهانه وی قدردانی شد.
مرکز جامع خدمات سلامت روستای کلاته نو با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در مدت ۶ ماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: همزمان با آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای کلاته نو، سه طرح زیست پزشک نیز در شهرهای انابد، شهرآباد و مرکز دهستان درونه این شهرستان اجرایی شده که برای این طرح ها مجموعا بیش از هفت میلیارد ریال هزینه می شود.
شهرستان ۷۶ هزار نفری بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 
ن/۵۱۳۲

 

 

 

 

بازدیدها: 46

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *