امدادرسانی هلال‌احمر مه ولات به ۱۳۹۲ زائر پیاده رضوی

تربت حیدریه – ایرنا – رئیس جمعیت هلال احمر مه ولات اعلام کرد: نجاتگران این شعبه در قالب طرح همسفران خورشید به ۱۳۹۲ زائر پیاده حرم رضوی که در مسیر سفر به مشهد مقدس، از این شهرستان عبور می کردند، امدادرسانی کردند.

محمد امانی جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در طرح مزبور به منظور ارائه خدمات مورد نیاز زائران پیاده یک پایگاه ثابت، یک پایگاه سیار و یک پایگاه موقت امداد و نجات و ۲ چادر امدادی در مسیرهای زائران و کاروان‌های پیاده رضوی در محور مهنه – تربت حیدریه مستقر شده است.
وی افزود: برای ارائه خدمات یاد شده ۷۲ نفرروز نجاتگر، امدادگر و پرستار در قالب تیم های امدادی خواهران و برادران مشارکت داشته اند.
امانی گفت: عمده عارضه به وقوع پیوسته برای اعضای این کاروان ها سرمازدگی، افت فشار خون، گرفتگی عضلانی و ایجاد تاول و زخم در ناحیه پا بود که امدادگران این جمعیت نسبت به مداوای مصدومان اقدام کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر مه ولات افزود: به منظور ارائه خدمات بیشتر به کاروان های پیاده رضوی ۲۱ دستگاه روز خودرو شامل آمبولانس، خودرو کمکدار و خودرو نجات این شعبه آماده خدمت رسانی است و نیز بسته های آموزشی، حاوی نکات امدادی و مسائل بهداشتی، برای ارتقای سلامت زائران به آنان ارائه می شود.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد واقع است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

 

 

بازدیدها: 49

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *