۹ هزار دانش‌آموز تربت‌حیدریه دوره گردشگری آموزشی را گذراندند

۹ هزار دانش‌آموز تربت‌حیدریه دوره گردشگری آموزشی را گذراندند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای سال تحصیلی کنونی ۹ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم این شهرستان در دوره آموزشی “گردشگری آموزشی” شرکت کردند.

علی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر اینها تعدادی دانشجو و طلبه نیز در قالب این طرح، ضمن بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در دوره‌های یاد شده، شرکت کردند.

وی در تبیین گردشگری آموزشی اظهار کرد: یکی از نیازهای کنونی حوزه گردشگری، آشنایی دانش‌آموزان با هویت ایرانی و اسلامی است چرا که بسیاری از محصلان حتی با پیشنیه تاریخی و میراث فرهنگی خطه خود، بیگانه هستند.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تربت‌حیدریه گفت: بر این اساس با هماهنگی آموزش و پرورش، ضمن مهیا ساختن زمینه حضور دانش‌آموزان در اماکن تاریخی به منظور آشنایی با پیشینه و هویت تاریخی خود با چگونگی حفظ و مرمت مواریث گذشته نیز آشنا شدند.

محمدی افزود: تورهای گردشگری آموزشی رویکرد جدیدی در صنعت گردشگری است که محبوبیت آنها به ‌سرعت در حال افزایش است و هدف اصلی در این تورها علاوه بر بازدید، کسب اطلاعات و تجربه در مورد موضوعات خاص مانند برانگیختن علایق افراد در هنر، معماری یا آداب‌ و رسوم و جلب توجه افراد به جذابیت‌های میراث فرهنگی و اماکن تاریخی است.

وی ادامه داد: گردشگری آموزشی مزایای دیگری مانند تشویق به سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌ها، موضوعات جدید آموزشی، توسعه کارآفرینی، جست و جوی آثار کمتر دیده شده و موارد مشابه دیگر مرتبط با این حوزه را ‌دنبال می‌کند.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تربت‌حیدریه با تاکید بر این که گردشگری آموزشی به صورت رایگان انجام می شود افزود: به جز حوزه شهری، مدارس بخش‌ها و روستاها هم در دستور کار این طرح قرار دارد.

اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۴۸ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

همچنین حدود ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در این خطه وجود دارد که ۹۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *