آمار بالای رد صلاحیت کاندیداهای زن شهربانو امانی

متأسفانه در طول تاریخ بخشی از جریان‌ها، شرایط زمان را در نظر نمی‌گیرند و شیرینی دستاوردهای مهم تاریخی را به نوعی به کام مردم ایران تلخ می‌کنند.

گزارش‌هایی که رسیده است نشان می‌دهد در کل کشور میزان رد صلاحیت‌ها گسترده بوده است. مخصوصاً در مورد رد صلاحیت‌های اصلاح‌طلبان و حامیان دولت این رقم بسیار بالا بوده است؛ در واقع هر کسی که شناسنامه‌دار و اهل فعالیت حزبی بود و مشی سیاسی روشنی داشت به نوعی رد شده است.

علی‌رغم تأکید مقام معظم رهبری در ۱۹ دی که در ارتباط با شرکت گسترده مردم تأکید داشتند و گفتند که چنانچه نظام را قبول ندارید در انتخابات شرکت کنید اما برخی جریان‌ها خلاف این مسئله حرکت کردند.

برای آنکه یک مجلس مورد قبول اکثریت جامعه با پشتوانه رأی مردم در شرایط موجود کشور و در مسائل منطقه‌ای به وجود بیاید طبیعتاً مردم باید با همان شور و حالی که در زمان ثبت‌نام انتخابات شاهد بودیم، در زمان رأی دادن نیز حاضر شوند.

رد صلاحیت گسترده و ایجاد شرایط رقابت حداقلی، انتظار حضور مردم در صحنه انتخابات هفتم اسفند را محقق نمی‌کند چون مردم باید بتوانند کاندیداهای مورد نظرشان را شناسایی کنند و ببینند و کارنامه‌ای از آنها داشته باشند.

من امیدوارم شورای نگهبان با توجه به نظر مقام معظم رهبری و مر قانون در عملکردش تجدیدنظر کند و مخصوصاً در شهرهای بزرگ و در مراکز استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه حداقل رقابت را به وجود بیاورد تا یک جریان سیاسی درون نظام که دو سال است به طور جدی تلاش می‌کند بتواند کاندیدای مورد نظر خود را به مردم معرفی کند.

در حوزه‌های انتخابیه،‌ کاندیداهای زن نیز با آمار بالای رد صلاحیت مواجه شدند در حالی که مشارکت سیاسی زنان یکی از شاخص‌های مهم توسعه سیاسی است.

با توجه به ضرورت مشارکت زنان و تلاش برای توسعه سیاسی، من امیدوارم در حوزه زنان حتماً تجدیدنظری در بررسی صلاحیت‌ها انجام شود.

کسانی که به ولایت فقیه اعتقاد دارند باید در عمل این مسئله را نشان دهند، آنها باید نشان دهند که صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره مسئله حق‌الناس در مورد مشارکت‌کنندگان و کاندیداها را نصب العین خود قرار می‌دهند.

*عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران

بازدیدها: 66

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *