رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی: واحدهای ضعیف دانشگاه پیام نور استان ساماندهی می شوند

د

 

تربت حیدریه – ایرنا – رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: واحدهای آموزشی ضعیف این استان که دارای کمتر از ۱۰۰ دانشجو باشند ساماندهی خواهند شد.

محمدعلی داوریار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مه ولات افزود: این ساماندهی به معنای تعطیلی واحد آموزشی نیست، بلکه به دلیل جذب پایین دانشجو تغییر سطح داده و به عنوان پژوهشکده ادامه فعالیت خواهند داد.
وی گفت: میزان جذب دانشجو در دانشگاه پیام نور مه ولات نیز باید بالاتر رود، چراکه ادامه فعالیت واحدهای آموزشی با کمتر از ۱۰۰ دانشجو و استفاده از امکانات دولتی مقرون به صرفه نیست.
داوریار با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ واحد آموزشی این دانشگاه در استان تعطیل نشده، افزود: تنها واحد کاخک به دلیل نزدیکی به شهرستان گناباد در این واحد آموزشی ادغام شده و به عنوان همان واحد کاخک فعالیت می کند.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی، توسعه تحصیلات تکمیلی را از برنامه های اصلی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: اکنون ۳۵ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه دائر است.
داوریار با بیان اینکه این دانشگاه هم اینک ۳۰ واحد دانشگاهی با ۵۰ هزار دانشجو در استان دارد، افزود: برای سال تحصیلی جدید تاکنون افزون بر ۱۶۰۰ دانشجو در این دانشگاه نامنویسی کرده اند که امیدواریم تا پایان مهلت ثبت نام این رقم به ۲ هزار نفر برسد.
وی در خصوص مشکلات پیش روی دانشگاه پیام نور مه ولات، گفت: طبق ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این مرکز آموزشی وضعیت مطلوبی حاصل نکرده و به تعهدات خود در مورد زمین و ساختمان برای این واحد عمل نکرده است.
داوریار گفت: بحث ساختمان اداری برخی دستگاه ها برای برگزاری کلاس های دانشگاه مطرح است که در صورت داشتن شرایط مطلوب با این امر موافقت خواهد شد.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با تاکید بر اینکه به بهای تامین هزینه کیفیت آموزشی را زیر سئوال نخواهیم برد، گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور با حدود ۱۵ هزار عضو هیات علمی و کارمند، با ۵۵۰ واحد داخلی و بین المللی، بیش از ۳۰ درصد قبولی کنکور ارشد و دکتری کشور را به خود اختصاص داده است.
دانشگاه پیام نور شهرستان مه ولات با ۱۳۴ دانشجو، به دلیل آنچه که عمل نکردن به تعهدات خود در خصوص تامین ساختمان آموزشی عنوان می شود، وضعیت بحرانی داشته و در فهرست واحدهای آموزشی این دانشگاه در استان برای ساماندهی قرار گرفته است.
مه ولات به مرکزیت فیض آباد با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: ناهید آروین خیبری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۷۲۴۰/۵۱۳۲

 

بازدیدها: 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *