شناسایی ۶۰ هزار بی سواد در خراسان رضوی

تربت حیدریه- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از مجموع ۶۰ هزار نفر بی سواد شناسایی شده در استان، ۵۰ درصد جذب مراکز سوادآموزی شده اند.

به گزارش ایرنا مصطفی اسدی، دوشنبه در همایش سوادآموزی منطقه قطب شهید برونسی در تربت حیدریه افزود: شناسایی این تعداد بی سواد بر اساس آمارهای موجود و اطلاعات مردمی صورت گرفته است.
وی ظرفیت پذیرش کلاس های سوادآموزی را نامحدود خواند و گفت: با وجودی که همکاران ما برای جذب این بی سوادان تلاش دارند اما نیمی از این افراد برای شرکت در کلاس ها خود را معرفی نکرده اند.
وی بالا بودن روند مهاجرت به استان خراسان رضوی را از مشکلات امر آموزش سواد برشمرد و گفت: به همین دلیل نمی توان زمان دقیقی برای برگزاری جشن پایان بی سوادی اعلام کرد اما ما برنامه ریزی کرده ایم که تا پایان سال آینده این جشن را در استان برگزار کنیم.
اسدی به تشریح رویکردهای راهبردی برنامه آموزشی ۲۰۳۰ اشاره و اظهار کرد: تقویت سیاست ها، طرح ها، قوانین و نظام ها، تاکید بر برابری، فراگیر بودن و برابری جنسیتی، تمرکز بر کیفیت و یادگیری، ترویج یادگیری مادام العمر و پرداختن به آموزش در شرایط اضطراری را از اهداف این برنامه است.
وی گفت: تا سال ۲۰۳۰ باید تمام دختران و پسران، دوره ابتدایی و متوسطه را که منجر به کسب مدرک تحصیلی می شود، به صورت رایگان به اتمام برسانند.
اسدی افزود: همچنین تا سال ۲۰۳۰ باید اطمینان حاصل شود همه زنان و مردان از دسترسی برابر به آموزش های فنی، شغلی و دانشگاهی با کیفیت برخوردار خواهند شد. 
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه نیز در حاشیه این جلسه اظهار کرد: در حالی که سهمیه جذب سوادآموزی در قطب شهید برونسی هزار و ۷۲۵ نفر تعیین شده است، موفق شده ایم با ۱۰۹ درصد رشد، این رقم را به هزار و ۸۹۰ نفر برسانیم.
سعید نیرویی، این قطب را شامل شهرستان های تربت حیدریه، خواف، رشتخوار، مه ولات، زاوه و بخش های رخ و کدکن عنوان کرد و افزود: در زمینه دریافت مدرک ششم ابتدایی نیز سهمیه این قطب ۹۵۷ نفر بود که ۱۰۰ درصد انجام شد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۶۲۱ نفر بیسواد در تربت حیدریه شناسایی شده اند، گفت: ۲۵ تفاهم نامه نیز با دستگاههایی چون کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی و ثبت احوال منعقد شده تا زمینه جذب و با سواد شدن شهروندان فراهم آید. 
۳۵ هزار و ۷۶۹ دانش آموز در ۳۱۶ آموزشگاه و یک هزار و ۶۶۶ کلاس درس و توسط دو هزار و ۵۰۰ نفر معلم تحصیل می کنند.
شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

 

 

بازدیدها: 26

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *