وخامت حال عمومي دكتر ابراهيم يزدي

 
 

شرق: حال ابراهيم يزدي، وزير امور خارجه دولت موقت، مساعد نيست و رو به وخامت گذاشته است. اين خبر را محمد توسلي، از همفکران او، در اطلاعيه‌اي منتشر کرد. ابراهيم يزدي، وزير خارجه دولت موقت، در آغاز جمهوري اسلامي و از پرسابقه‌ترين سياست‌مداران ايران براي مداوا در ازمير ترکيه به سر مي‌برد. توسلي همچنين در اطلاعيه خود نوشته «دکتر ابراهيم يزدي، دبير کل نهضت آزادي ايران که براي ادامه معالجات و همچنين ديدار با فرزندان خود – که به لحاظ عاطفي نياز مبرم به آن داشتند؛ اما با توجه به محدوديت‌هاي موجود امکان اين ديدار در کشور ميسر نبود – در پنجم تير ٩٦ و پس از اخذ مجوزهاي لازم به شهر ازمير ترکيه سفر کرده و نزد دخترشان اقامت گزيدند». يک منبع آگاه به «شرق» گفته «شيمي‌درماني ديگر جواب نداده و پزشک معالج اعلام کرده که يزدي به هوش است و در شرايط کما نبوده؛ اما بي‌حال است».
توسلي همچنين نوشته «با وجود مراقبت‌هاي پزشکي لازم تحت نظر پزشکان متخصص و نيز ديدار با فرزندان که قطعا در روحيه ايشان اثر مثبت داشته، متأسفانه در روزهاي اخير، حال عمومي ايشان رو به وخامت نهاده است. در اين شرايط همه ما نيازمند الطاف الهي و دعاي خير ياران و علاقه‌مندان ايشان هستيم تا ان‌شاءالله با کسب مجدد سلامتي لازم بتوانند به وطن مراجعت کنند».
يزدي، فعال سياسي ايراني و دبيرکل نهضت آزادي ايران است. ابراهيم يزدي در دوران اقامت امام خميني در نوفل‌لوشاتو فرانسه از مشاوران ايشان بود. يزدي در دوازدهم بهمن ٥٧، به همراه امام خميني به ايران بازگشت. در بهمن ۱۳۵۷، ابراهيم يزدي به عضويت شوراي انقلاب درآمد. ابراهيم يزدي، تا پيش از انقلاب، به همراه خانواده‌اش، سال‌ها در آمريکا زندگي مي‌کرد.

بازدیدها: 31

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *