۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به شهرستان زاوه اختصاص یافت

۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به شهرستان زاوه اختصاص یافت

تربت‌حیدریه- ایرنا- فرماندار زاوه در استان خراسان رضوی از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

محمود صادقی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان افزود: این میزان تسهیلات با عاملیت بانک رفاه بین جهاد کشاورزی و ادارات صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توزیع می‌شود تا پس ‌از بررسی به افراد واجد شرایط پرداخت شود.

وی بر لزوم توجه به اهمیت توسعه مشاغل خانگی با هدف بهبود فضای کسب و کار و وضع معیشتی خانوارها تاکید کرد و ادامه داد: مبنای بیشتر اعتبارات ابلاغی در این حوزه، ایجاد اشتغال و رونق تولید است و مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی زمینه تحقق این مهم را بیش‌ از پیش فراهم کنند.

فرماندار زاوه گفت: توسعه مشاغل کوچک از جمله مشاغل خانگی، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد و ثروت در جامعه، منافع اقتصادی مطلوب برای خانواده‌ها به همراه دارد.

وی افزود: توسعه مشاغل خانگی امکان مشارکت اعضای خانوار برای انجام یک فعالیت اقتصادی مشترک، جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، در کنار خانواده بودن و مدیریت زمان برای انجام کار را فراهم می‌کند.
صادقی ادامه داد: رویکرد دولت، ایجاد اشتغال پایدار و اصولی به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار است و مشاغل خانگی یکی از ابزارهای مهم در تحقق این مهم است که باید به آن توجه ویژه شود.

شهرستان زاوه با حدود ۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۷۵ کیلومتری مشهد واقع است.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *