تربت‌حیدریه به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پیوست:رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه گفت: در بخش ادبیات در مجموع ۲۷ شهر کشور به مرحله نهایی راه یافتند که سه شهر مشهد، تربت‌حیدریه و نیشابور از خراسان رضوی از جمله این شهرها هستند.

تربت‌حیدریه به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پیوست

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه از راهیابی این شهرستان به مرحله نهایی بخش ادبیات شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.

فاطمه نخعی‌نیا روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با راهیابی تربت‌حیدریه به بخش موضوعی ادبیات، خراسان رضوی با دست پر به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پیوست.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، از استان خراسان رضوی هفت شهر تربت‌حیدریه، مشهد، نیشابور، سبزوار، قوچان، گناباد و کاشمر در پنج بخش به مرحله نهایی این طرح راه یافتند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه گفت: در بخش ادبیات در مجموع ۲۷ شهر کشور به مرحله نهایی راه یافتند که سه شهر مشهد، تربت‌حیدریه و نیشابور از خراسان رضوی از جمله این شهرها هستند.
نخعی نیا افزود: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنهاست.

هم‌اکنون ۱۲۴ کانون فرهنگی هنری مساجد، ۱۲ انجمن فرهنگی هنری، هشت موسسه فرهنگی قرآنی، چهار موسسه فرهنگی هنری و هشت آموزشگاه آزاد هنری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در تربت‌حیدریه مشغول فعالیتند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *