مدیرعامل صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت خبر داد: احداث ۸۱ خوابگاه دانشجویی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون

احداث ۸۱ خوابگاه دانشجویی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون

تربت‌حیدریه – ایرنا – مدیرعامل صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون ۸۱ خوابگاه دانشجویی متاهلی توسط وزارتخانه متبوعش احداث شد.

دکتر علی‌اکبر محمدی روز سه‌شنبه پس از افتتاح خوابگاه دانشجویی و بازدید از بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در گفت و گو با سیمای استانی و خبرنگار ایرنا افزود: وزارت بهداشت در طول عمر خود مجموعا ۸۰۷ خوابگاه ساخته است.
وی گفت: همچنین وزارت بهداشت در سال تحصیلی جاری (۱۴۰۱ – ۱۴۰۲) ۱۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی هزینه کرد.
محمدی افزود: وزارت بهداشت در همین بازه زمانی و برای نخستین بار دانشجویان دوره دکترا را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داد و در قالب قانون جوانی جمعیت نیز درمان ناباروری دانشجویان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفت.
وی به پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان وام دانشجویی در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این تسهیلات در قالب ۱۷ برنامه تعریف شده به ۹۷ درصد متقاضیان پرداخت شد که نشان از توجه دولت به امور دانشجویان دارد.

 

وزارت بهداشت ۸۱ خوابگاه دانشجویی جدید احداث کرد

 

مدیرعامل صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، همچنین به اقدام دیگر صندوق در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای کارهای فرهنگی و ۳۰ میلیارد تومان برای برپایی جشنواره‌ها و سایر امور فرهنگی دانشجویان هزینه شد.
محمدی با بیان اینکه به منظور تقویت روحیه دانشجویان به هر دانشجو چهار میلیون تومان تسهیلات سفر زیارتی پرداخت شد؛ افزود: امسال ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به دانشجویان پرداخت شد و در مجموع؛ تسهیلات پرداختی از رشد ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی برخوردار است.
به گزارش ایرنا عملیات ساخت خوابگاه دانشجویی دخترانه شهید قاسم سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیربنای چهار هزار و ۶۰۰ متر و هزینه ۵۵۲ میلیارد ریالی به ظرفیت ۲۲۰ نفر امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد علاوه بر آموزش دانشجویان در رشته های پزشکی و پرستاری امور درمانی مردم چند شهر مرکزی و مرزی خراسان رضوی را بر عهده دارد.

بازدیدها: 2

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *