پیکر فریماه فرجامی از خانه هنرمندان بدرقه می‌شود

پیکر فریماه فرجامی از خانه هنرمندان بدرقه می‌شود

تهران- ایرنا- مراسم بدرقه پیکر فریماه فرجامی، بازیگر ارزنده سینما و تئاتر، سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ساعت ۹:۳۰ مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، فریماه فرجامی بازیگر پیشکسوت سینما شامگاه نهم تیرماه زندگی را وداع گفت.

فریماه فرجامی متولد سال ۱۳۳۱ از چهره‌های مشهور سینمای ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود که از سال‌ها قبل از بازیگری دور شده بود و آخرین حضورش روی پرده سینما به نقشی در فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۸ برمی‌گشت.

فرجامی حدود دو ماه قبل دچار سکته مغزی شد و پس از بهبود نسبی درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه داد اما مدتی قبل دوباره براثر سکته راهی بیمارستان شد و حدود چند روز را در کما به سر برد اما سرانجام در سن ۷۱ سالگی از دنیا رفت.

زنده‌یاد فریماه فرجامی در فیلم‌های ماندگاری همچون پرده آخر، مادر، اجاره نشین‌ها، تیغ و ابریشم، سرب، خط قرمز، نرگس و… ایفای نقش کرد و از مهمترین بازیگران دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود.

وی یک‌بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین نقش اول زن برای فیلم پرده آخر از نهمین دوره جشنوارهٔ فیلم فجر شد و در سال ۶۷ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم سرب دریافت کرد.

مراسم بدرقه پیکر او توسط خانه هنرمندان ایران و خانه سینما برگزار خواهد شد و سپس به قطعه هنرمندان منتقل می‌شود تا در کنار بازیگر فقید، مهین شهابی آرام گیرد.

بازدیدها: 5

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *