در هفتمین روز از دهه مبارک فجر ۱۰ طرح عمرانی و خدماتی دوشنبه در این شهرستان به بهره برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد

XT82418970-71390418

به گزارش ایرنا، برای اجرای این طرح ها که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی، فرماندار تربت حیدریه و جمعی از مسئولان محلی در بخش مرکزی تربت حیدریه افتتاح شد، مجموعا ۱۹ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. 
شهردار تربت حیدریه در آیین بهره برداری از طرح های مرتبط با شهرداری گفت: مجموع طرح های شهرداری پنج فقره است که برای بهره برداری از آن ۱۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 
رمضانعلی شورابی این طرح ها را شامل افتتاح بوستان فیروزه در شهرک ولیعصر، بهره برداری از ست نجات سنگین آتش نشانی، افتتاح بازار میوه و تربار و ارزاق عنوان کرد. 
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه نیز در آیین افتتاح خانه صنایع دستی و سوغات این شهرستان گفت: تاکنون محلی برای عرضه صنایع دستی و سوغات منطقه وجود نداشت، که محوطه رباط طبسی و همجواری آن با مزار قطب الدین حیدر محیط مناسبی برای عرضه سوغات خطه تربت حیدریه تشخیص داده شد. 
علی محمدی افزود: از این رو با صرف ۵۰ میلیون اعتبار و با انجام پاره ای تعمیرات و تجهیز رباط طبسی، از این پس و در قالب ۱۲ غرفه و نیز استفاده از فضای باز، این امکان برای گردشگران فراهم آمده تا ضمن بازدید از مزار قطب الدین حیدر، از بازارچه دایمی سوغات و هدایای تربت حیدریه نیز دیدن کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در بازدید از غرفه سنگ های قیمتی این بازارچه گفت: مشکل صنعتگران این خطه آن است که با وجودی که هم ماده اولیه ارزان دارند و هم دست های هنرمند، هنوز نتوانسته اند خود را با نیازهای بازارهای جهانی تطبیق دهند.
راضیه علیرضایی افزود: تا زمانی که هنرمندان ما از نیازهای روز بازارهای جهانی آگاهی کسب نکرده و بر اساس آن نیازها شیوه تولید خود را تغییر ندهند، چنین بازارچه هایی تنها باید به فروش داخلی چشم امید داشته باشند. 
ابوالفضل عباسی سیوکی، یکی از مجموعه داران تربت حیدریه در غرفه مردم شناسی این بازارچه از قفلی ۲۵ کیلویی رونمایی کرد که به ادعای وی بزرگترین قفل قدیمی در جهان است.
آغاز عملیات ساخت خانه بهداشت در روستای ضیاء الدین علیا، افتتاح خانه عالم و چند طرح دیگر عمرانی در روستای صنوبر، آغاز عملیات ساخت مدرسه کوهنوردی و افتتاح خانه تکواندوی تربت حیدریه، از دیگر طرح هایی بود که با حضور مسئولان مورد بهره برداری قرار گرفت و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد. 
در سومین روز از دهه مبارک فجر نیز ۵۵ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال بهره برداری شده بود. 
شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

بازدیدها: 41

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *