انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

بیرجند – ایرنا – معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: انجمن حرفه ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به منظور پیشبرد بهتر اهداف گردشگری راه‌اندازی شد.

مرتضی عربی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان وجود تشکیلاتی که بتواند تعامل لازم بین سازمان و جامعه بوم‌گردی را فراهم کند لازم بود.

وی ادامه داد: انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی استان اهدافی چون حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی اعضا، بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی، همکاری و همیاری با سازمان برای پیشبرد اهداف گردشگری را دنبال می‌کند.

معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: واگذاری برخی از امور توسط اداره کل به انجمن، ارتقا کیفی خدمات، استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت گردشگری، مشارکت در نمایشگاه‌ها، نظارت بر حسن انجام وظایف واحدها، شناسایی مشکلات و موانع و… نیز از دیگر اهداف این انجمن است.

وی بیان کرد: انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی در قدم اول با تعیین هشت نفر اعضای هیأت مؤسس تشکیل شده است.

عربی با بیان اینکه به زودی با برگزاری مجمع عمومی و مشخص شدن هیأت مدیره و بازرسان، این انجمن کار خود را در استان آغاز خواهد کرد اظهار داشت: خراسان جنوبی جزو استان‌های پیشتاز در تشکیل انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی در کشور است.

خراسان جنوبی ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی دارد.

استان مرزی و کویری خراسان جنوبی با افغانستان و ۶ استان کشور همجوار است و از حدود ۲ هزار و ۲۰۰ اثر شناسایی شده فرهنگی، تاریخی و طبیعی این استان تاکنون ۸۶۰ اثر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

همچنین باغ اکبریه بیرجند، قنات بلده فردوس، بیابان لوت و حوله بافی روستای خراشاد در فهرست میراث جهانی ثبت است.

خراسان جنوبی مسیر عبور هموطنان به سمت مشهد مقدس و در بهار دارای آب و هوای مناسب برای گردشگری است.

بازدیدها: 35

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *