˝سالار عقیلی˝ برای وطن خواند – کنسرت گروه «وزیری» در تالار وحدت برگزار شد


کنسرت موسیقی گروه «وزیری» به سرپرستی کیوان ساکت با خوانندگی سالار عقیلی در چارچوب جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.

گروه «وزیری» به سرپرستی کیوان ساکت جمعه شب ۲۳ بهمن ماه در حالی میزبان مخاطبان شرکت کننده در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر بود که سالار عقیلی همراه با گروهی از نوازندگان صاحب‌نام ارکستر موسیقی ملی، ارکستر سمفونیک تهران و گروه های فعال موسیقی ایرانی در این کنسرت حضور پیدا کرد.
بعد از پخش آنونس جشنواره با صدای ابوالحسن تهامی گروه با تاخیری ۵۵ دقیقه ای نسبت به ساعت اعلام شده در جدول وارد صحنه شدند و بدون صحبت های مقدماتی بخش اول کنسرت را برای مخاطبان پرجمعیت تالار وحدت اجرا کردند.
«موج»، «ابر می بارد» با شعر امیرخسرو دهلوی، «نوروز  ۹۴» با شعر محمدی تقی ساکت، «ترا من چشم در راهم» با شعر نیما یوشیج، قطعه ای با شعر مولوی و «نوروز ۷۵» با شعری از فریدون مشیری قطعاتی بودند که در بخش اول این کنسرت اجرا شدند.
نکته جالب توجهی که در بخش اول کنسرت به شدت مشهود بود فیلمبرداری تماشاگران از بخش های مختلف اجرای سالار عقیلی بود که گویی برخی از آنها فراموش کرده بودند برای حضور در این کنسرت پول زیادی صرف کرده بودند تا به تماشای یک اجرای زنده بنشینند اما اغلب آنها ترجیح داده بودند که از پشت صفحه تلفن های همراه خود با مشقت زیاد و کیفیت نامطلوب تصویربرداری کنسرت خواننده مورد علاقه خود را تماشا کنند. البته مسئولان سالن دائما تذکرهای لازم را می‌دانند.
گروه بعد از استراحتی کوتاه در بخش دوم کنسرت با اضافه شدن ژاله صادقیان به عنوان گوینده، در میان تشویق زیاد حاضران وارد صحنه شد و در همان ابتدا قطعه «راز مهتاب» قطعه بی کلام برای سه تار و ارکستر را اجرا کردند.
کیوان ساکت بعد از اجرای قطعه «نگاه» با شعر فریدون مشیری، «دریا» با شعر موحد خطاب به حاضران در تالار وحدت بیان کرد: به خاطر تاخیری که در ابتدای برنامه پیش آمد از شما عذرخواهی می کنم البته این تاخیر، تاخیری ناخواسته بود که به دلیل طولانی شدن کنسرت گروه قبلی پیش آمد و برنامه ما به دلیل چیدمان صحنه و تست صدا به تاخیر بیفتد. باز هم می گویم با اینکه مسبب این تاخیر ما نبودیم اما از همه شما عزیزانی که برای دیدن کنسرت ما به تالار وحدت آمدید پوزش می خواهم.
وی بعد از معرفی قطعاتی که از ابتدای کنسرت برای تماشاگران اجرا شد، به رسم کنسرت های پیشین خود از مقام ادبی هنری زنده یاد فریدون مشیری تقدیر کرد و ادامه داد: قطعه «نگاه» از سروده های زنده یاد فریدون مشیری بود که آن را در یک سال آخر زندگی، زمانی که از بیماری مهلک سرطان رنج می برد در منزلش سرود و در نهایت هم فقط سه بیت آن را توانست روایت کند.
این نوازنده تار بیان کرد: آهنگ دیگری که قرار است از این شاعر صلح دوست برای شما اجرا کنیم، یکی از معروف ترین اشعار این خواننده است که تقریبا بخش اعظمی از این شعر را شما به خاطر دارید و اثری است که در دل عشاق قرار دارد. ترانه «کوچه» همان اثری است که باعث آشنایی من با فریدون مشیری شد و باعث شد تا من ضمن آشنایی بیشتر با این شاعر فقید تصمیم بگیرم روی آن کار کنم و از نظرات وی برای بهتر شدن اثر کمک بخواهم. من خوب به خاطر دارم وقتی در آخرین جلسه در خدمت استاد فریدون مشیری بودم به من گفت تا قلم و کاغذی برایش بیاورم و وقتی با دست لرزان خود نوشت: «کمیته محترم شعر و سرود، فلانی مجاز است که آثار من از چاپ اول تا هجدهم را کار کند» بسیار خوشحال شدم.
ساکت با بیان خاطره ای از روز درگذشت زنده یاد فریدون مشیری گفتامشب به یاد استاد فریدون مشیری ترانه «کوچه» را برای شما اجرا می کنم و بعد از آن نیز ترانه «باران» که تنها ترانه ملی میهنی عاشقانه است برای شما تماشاگران ارائه می کنیم که امیدوارم مورد توجه شما قرار گیرد.
سالار عقیلی در بخش پایانی کنسرت  هم که با درخواست متعدد مخاطبان برای اجرای قطعات «خوشه چین»، «معمای شاه» و «ای ایران» همراه بود، گفت: بسیار خوشحالم که در میان شما هستم و برای حسن ختام ضمن تقدیر و تشکر از دوست خوبم پیمان سلطانی آهنگساز قطعه «وطن» آن را به شما عزیزان تقدیم می کنم.

بعد از آن  نیز نوبت به اجرای قطعه کوچه شد. در این بخش سالار عقیلی به اجرای بخشی از قطعات ملی-میهنی خود به نام‌های وطن، ایران جوان، سرود‌ای ایران و باران پرداخت.در پایان برنامه نیز با تشویق حضار نوروز ۹۴ که سروده محمدتقی ساکت بود اجرا شد.

گزارش و عکس‌هایی از کنسرت گروه وزیری با اجرای سالار عقیلی 2

گزارش و عکس‌هایی از کنسرت گروه وزیری با اجرای سالار عقیلی 3

گزارش و عکس‌هایی از کنسرت گروه وزیری با اجرای سالار عقیلی 4

گزارش و عکس‌هایی از کنسرت گروه وزیری با اجرای سالار عقیلی 5

گزارش و عکس‌هایی از کنسرت گروه وزیری با اجرای سالار عقیلی 6

 

  

بازدیدها: 39

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *